Ostrzeżenia pogodowe

Nowość od PS Szczęśniak w OSP Ostrowy nad Okszą!

« wstecz
Autor: Karol Zawadzki

023      30 listopada 2017 roku strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Ostrowach nad Okszą (pow. kłobucki) odebrali swój nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scania. Pojazd jest nowością w ofercie firmy PS Szczęśniak. 

     Przetarg obejmował zakup GBA 4x4 dla OSP Ostrowy nad Okszą i został ogłoszony przez Urząd Gminy Miedźno. Został współfinansowany przez Urząd Gminy Miedźno oraz ze środków Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

 

     Średni samochód ratowniczo-gaśniczy został zabudowany na podwoziu Scania P370 z 2017 roku. Auto posiada wysokoprężny, sześciocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany z intercoolerem silnik o pojemności 12740 ccm, mocy 272 kW (370 KM) oraz normie spalań Euro6 i manualną, 037 sześciobiegową (6 + wsteczny) skrzynię biegów z reduktorem planetarnym oraz półbiegami. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu to 18,6 tony. Scania posiada zawieszenie mechaniczne na resorach, uterenowiony napęd 4x4 z możliwością blokad mechanizmów różnicowych (międzyosiowego, osi przedniej i tylnej), który świetnie radzi sobie poza utwardzonymi nawierzchniami - np. drogach szutrowych. Auto posiada długą, jednomodułową, brygadową, klimatyzowaną kabinę typu CP28, którą wyposażono w cztery miejsca na aparaty ochrony dróg oddechowych w przedziale załogi. Każdy z aparatów można odblokować indywidualnie. Zabudowę pojazdu wykonała firma PS Szczęśniak z Bielska-Białej i składa się ona ze stali nierdzewnej i aluminium. Posiada 7 skrytek w układzie 3+3+1 zamykanych aluminiowymi żaluzjami oraz podestami roboczymi. W zabudowie zamontowano pneumatycznie wysuwany maszt oświetleniowy o wysokości maksymalnej 5 metrów wraz z 020 dwoma najaśnicami LED. Samochód wyposażono w dwa zbiorniki: na wodę o pojemności 3000 litrów oraz środek pianotwórczy o pojemności 300 litrów, a także w dwuzakresową autopompę Godiva P2A 3010 typu A32/8-2,5/40 o wydajności 3200 l/min przy ciśnieniu 8 bar oraz 250 l/min przy ciśnieniu 40 bar z mechanicznym dozownikiem środka pianotwórczego (stężenia 3% i 6%) i cztery zraszacze umieszczone po dwa z przodu oraz po środku pojazdu. Dach zabudowy wykonano w formie podestu roboczego i zamontowano na nim skrzynię sprzętową, działko wodno-pianowe o wydajności 2400 l/min oraz mocowanie na drabinę, którą można opuszczać również z poziomu ziemi. W skrytce zamontowano wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości 60 metrów zakończoną prądownicą wodno-pianową z nakładką do podawania piany ciężkiej. Scania posiada elektryczną wyciągarkę o uciągu około 9 ton. Pojazd posiada niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy Eberspächer. Samochód wyposażono w lampę zespoloną Strobos Optima, lampę pojedynczą ZE Elektra LBL-2000, 10 lamp kierunkowych Axixtech MS-6 oraz falę świetlną Strobos FL-8. 010 Sygnalizację dźwiękową pojazdu stanowi generator sygnałów dźwiękowych Elfir Zura 1120/24 Digital, który posiada 3 modulacje (Wail, Yelp, Hi-Lo), tryb mix, syreny ręcznej oraz możliwość sterowania poszczególnymi światłami i nadawania komunikatów głosowych wraz z głośnikiem ZE Elektra YB-100B i jednotonowy sygnał pneumatyczny. Oświetlenie wewnętrzne jak i zewnętrzne zostało wykonane w technologii LED. Z przodu pojazdu zamontowano ramę firmy Trux, na której zamontowano 4 reflektory dalekosiężne Wesem. W kabinie pojazdu zamontowano wyświetlacz z obrazem z kamery cofania, monitor poziomu środków gaśniczych, otwartych żaluzji, podestów, wysuniętego masztu oraz tablica z możliwością załączenia zasilania zabudowy, oświetlenia skrytek, pola pracy, zaworu głównego i zraszaczy oraz radiotelefon cyfrowo-analogowy Hytera MD785

      Scania otrzymała numery 499[S]36 i zastąpiła średni samochód ratowniczo-gaśniczy typoszeregu GBA 2,5/16 na podwoziu Star 244, który został przekazany do OSP Kuźnica (gm. Nowa Brzeźnica, pow. pajęczański, woj. łódzkie).


Ochotnikom z Ostrów nad Okszą życzymy wielu lat bezawaryjnego użytkowania nowego nabytku!

Galeria